Badania turystyczne
napisał/a Natalia Wójcik w 17-04-2020

Konsumenci przewidują, że koronawirus będzie miał wpływ na sytuację w Europie jeszcze przez najbliższy rok. Podobnego zdania są Polacy, jednak w przypadku sytuacji w kraju należą do umiarkowanych optymistów i skracają ten czas do 6 miesięcy. Ale już teraz inaczej robią zakupy, dbają o siebie i dom, spędzają wolny czas i rewidują swoje plany wakacyjne. Nielsen zbadał na 18 rynkach,
Czytaj dalej » napisał/a Natalia Wójcik w 27-01-2020

W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku nasz kraj odwiedziło o 8,2% więcej turystów zagranicznych w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy 2018 roku. Największą dynamikę wzrostu zanotowaliśmy na rynku południowokoreańskim - 67,3%.Dane za pierwsze trzy kwartały 2019 roku są bardzo obiecujące. Przez pierwsze 9 miesięcy Polskę odwiedziło 16,3 mln turystów. Według prognoz za 12 miesięcy
Czytaj dalej » napisał/a Natalia Wójcik w 05-12-2019

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z drugą edycją dokumentu pt. "Raport z badania postaw i opinii wobec JUROMANII. Święta Szlaku Orlich Gniazd."Celem badania była diagnoza postaw i opinii uczestników JUROMANII, w szczególności uzyskanie odpowiedzi na pytania badawcze związane ze Świętem Szlaku Orlich Gniazd.Jeden z wniosków badania jest to, że generalna opinia o JUROMANII
Czytaj dalej » napisał/a Natalia Wójcik w 15-04-2019

Województwo śląskie jest coraz częściej wybierane jako cel podróży i wypoczynku. Nowe atrakcje turystyczne, bogata oferta wydarzeń czy poprawiająca się infrastruktura drogowa to wybrane czynniki wpływające wielkość ruchu turystycznego w regionie. Śląska Organizacja Turystyczna opublikowała najnowszy raport odwiedzin turystów w woj. śląskim w 2018 roku. W ubiegłym roku region odwiedziło
Czytaj dalej » napisał/a Natalia Wójcik w 15-05-2018
Moda na Polskę trwa. Województwo śląskie z roku na rok, jest coraz częściej wybierane na cel podróży i wypoczynku. Tendencji wzrostowej ruchu turystycznego dowodzą badania ruchu turystycznego przeprowadzane na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej. Najnowszy raport odwiedzin turystów w woj. śląskim w 2017 roku pokazuje, że region odwiedziło 5,4 mln. turystów (w roku ubiegłym
Czytaj dalej » napisał/a Natalia Wójcik w 08-05-2018
Turystyka biznesowa to prężnie rozwijająca się gałąź turystyki. Pokazują to najnowsze badania rynku turystyki biznesowej w Katowicach."W 2017 roku zrealizowano w Katowicach 6334 wydarzenia biznesowe, w tym m.in.: kolejną edycję Intel Extreme Masters (ponad 173 tys. od wiedzających), Europejski Kongres Gospodarczy, Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Międzynarodowe Targi Górnictwa,
Czytaj dalej » napisał/a Natalia Wójcik w 09-06-2017
Turystyka w województwie śląskim ma się coraz lepiej. Badanie ruchu turystycznego wykonane na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej pokazało, że rok 2016 r. okazał się do tej pory rekordowym odkąd prowadzone są cykliczne badania ruchu turystycznego. Województwo śląskie odwiedziło blisko 5,3 mln turystów. To aż o 1,3 mln. więcej niż w roku poprzednim. Według szacunków turyści
Czytaj dalej » napisał/a Natalia Wójcik w 12-04-2017
Zachęcamy do zapoznania się z raportem Polskiej Organizacji Turystycznej na temat rynków zagranicznych objętych działaniami Zagranicznych Ośrodków POT w 2016 roku.W dokumencie poruszone zostały takie zagadnienia jak m.in. : dane dotyczące turystyki przyjazdowej do Polski w 2016 roku trendy społeczno-gospodarcze w danym kraju charakterystykę połączeń do Polski popyt na
Czytaj dalej » napisał/a Natalia Wójcik w 22-03-2017
Zachęcamy do zapoznania się z raportem "Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2016 roku" opracowanym przez dra Krzysztofa Cieślikowskiego dla Urzędu Miasta Katowice - Convention Bureau Katowice.Najważniejsze informacje o rynku turystyki biznesowej w Katowicach w porównaniu z rokiem 2015: odbyło się łącznie 6 317 spotkań biznesowych - wzrost o 15,5% liczby spotkań trwających
Czytaj dalej » napisał/a Marta Grygny w 07-03-2017
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań sfery turystycznej i wizerunkowej województwa śląskiego. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej.Jego celem było m. in. uzyskanie odpowiedzi na pytania dotyczące: preferencji w zakresie oferty turystycznej i spędzania wolnego czasu przez turystów, oczekiwań względem oferty turystycznej, wykorzystywania
Czytaj dalej »