turystyka śląskie

Polskie Marki Turystyczne wybrane – aż 2 Marki i 1 Kandydat ze Śląskiego!

Polskie Marki Turystyczne wybrane!

Za nami rozstrzygnięcie I naboru w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne”. Z województwa śląskiego Certyfikat otrzymały dwie marki: Beskidy i Śląsk Cieszyński, które znalazły się w gronie pięciu laureatów. A Tytuł Kandydata Polskiej Marki Turystycznej otrzymała Jura Krakowsko-Częstochowska.

16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego odbyło się wręczenie tytułów w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne”. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT oraz Robert Andrzejczyk, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Polska jest chętnie wybieranym kierunkiem zarówno przez rodaków, jak i obcokrajowców. Aby podtrzymać wzrostowe tendencje przyjazdów turystów, potrzebna jest współpraca na poziomie lokalnym m.in. właśnie po to powstał projekt „Polskie Marki Turystyczne”.

Najlepsi zarządcy marek turystycznych, którzy zgłosili się do udziału w projekcie, otrzymali tytuł: „Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną) oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który pretenduje do tytułu „Polskiej Marki Turystycznej”).

Tytuł „Polska Marka Turystyczna”: 

  • Marka Beskidy
  • Kraina Lessowych Wąwozów
  • Lublin
  • Śląsk Cieszyński
  • Toruń

Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat”:

  • Jura Krakowsko-Częstochowska
  • Mazury Zachodnie
  • Puszcza Białowieska
  • Szlak wokół Tatr
  • Zamość
  • Ziemia Świętego Krzyża

Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.

Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został opracowany przez MSiT we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna.

Realizacja projektu przyczynia się do wzmacniania wizerunku Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, opartej o bogate zasoby kulturowe i przyrodnicze. Jego celem jest również poprawa jakości zarządzania rozwojem turystyki, podniesienie jakości świadczonych usług oraz zracjonalizowanie prowadzonych działań marketingowych na poziomie lokalnym
i regionalnym tak, aby ułatwić zarządzanie i promocję tzw. regionów turystycznych wykraczających poza granice administracyjne.

Więcej na stronie internetowej: https://www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl/



Przeczytaj również